سرفصلهای کارگاه سواد اطلاعاتی با تکیه بر سواد اینترنتی (ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم)
1.1. معرفی خود و بیان شرایط عضویت در کتابخانه 2.1. بیان اصول کلاس شامل: 1.2.1. اصل خوب گوش دادن 2.2.1. اصل احترام به نظرات همکلاسیها 3.2.1. اصل رعایت نظم و انضباط کلاسی
2.1. تعریف ارتباط 2.2. مشخص کردن جایگاه رسانه در بحث ارتباطات بااستفاده از مدل ارتباطی شانون و ویور
1.3تعریف رسانه 2.3. رسانهها در گذشته 3.3. رسانههای امروزی
1.4. تعریف اینترنت به عنوان یکی از مهمترین رسانه های عصر حاضر 2.4. تاریخچه اینترنت 3.4. ظهور وب 4.4. وب2 5.4. آشنایی با وبلاگها و ویکیها به عنوان یکی از جلوههای وب 2. 4.6. دلایل غیرقابل اعتماد بودن برخی از مطالب اینترنتی. 6.4. راههای تشخیص موثق و قابل اعتماد بودن مطالب اینترنتی شامل: 1.6.4. نویسنده مطلب 2.6.4. منابع استفاده شده 3.4.6. اعتبار سایت 7.4. آموزش منبع نویسی برای مطالب برگرفته شده از اینترنت
1.5. تعریف موتورهای کاوش 2.5. اجزای موتورهای کاوش شامل 1.2.5. ربات خزنده 2.2.5. نرمافزار نمایهساز 3.2.5. نرمافزار رتبه بندی 3.5. نحوه عملکرد موتورهای کاوش 4.5. معرفی برخی از موتورهای کاوش
1.6. ضرورتهای آشنایی با نحوه جست و جو اطلاعات در موتورهای کاوش 2.6. آموزش برخی از ترفندهای جستو جو در موتورهای کاوش شامل: 1.2.6. جست و جو با استفاده از منطق بولی 2.2.6. جست و جوی دقیق 3.2.6. جست و جوی شکل خاصی از اثر شامل: 1.3.2.6. جست و جوی پی دی اف 2.3.2.6. جست و جوی ورد 3.3.2.6 جست و جوی پاورپوینت 6.2.4.
1.7. مرور مطالب گفته شده بهصورت گروهی (هریک از دانشآموزان بخشهایی از مطالب گفته شده را توضیح و دانش آموز بعدی ادامه میدهد).
سرفصل های کارگاه آموزشی، سواد اطلاعاتی با تاکید بر سواد اینترنتی
جست ,کاوش ,موتورهای ,جوی ,مطالب ,اینترنتی ,2 6 ,جست و ,3 2 ,6 جست ,موتورهای کاوش
درباره این سایت